2013. november 14., csütörtök

Pear pie

Vasárnap csináltam meg ezt a pitét, mert apukám elég sok körtét hozott, így nem akartam, hogy kárba vesszen na meg amúgy is akartam csinálni valami finom desszertet a vasárnapi ebéd után valamilyen fincsi őszi gyümölcsből. Késő délután neki álltam, maga az elkészítés nagyon egyszerű, amíg pedig a süti sült én elmentem kutyát sétáltatni. :)

Hozzávalók:
Tésztához:
25 dkg liszt - én fele-fele arányban használtam zabpehelylisztet és sima lisztet (kicsit nyugodtabb legyen a lelkem vasárnap kora esti falatozás miatt)
12 dkg vaj vagy margarin
5 dkg porcukor
1 db tojás
2 ek. vaníliás cappucino por 

Töltelékhez:
kb. 1 kg körte (nem mértem le, látszatra csináltam, de így is kétszer kellett csinálnom, mert az első adag kevés lett)
1 kk. őrölt gyömbér
3-4 kk. fahéj
1-2 cs. vaníliás cukor

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit egy edénybe raktam és alaposan összegyúrtam, majd folpackba tekertem és 20-30 percre a hűtőbe raktam pihenni.
Ezután neki kezdtem a tölteléknek. Megmostam és meghámoztam a körtéket, nagyobb darabokra vágtam. Tehát egyszer félbe és annak a felét is félbe. Tűzhelyre raktam és puhulásig főztem, közben raktam bele a fűszereket. A cukor miatt szépen karamellizálódott, így szép színe és mennyei illat lett. A cukor mennyisége illetve a fűszerezés függ a saját ízlésünktől. Ha ez elkészült félre raktam hűlni. Ezután jött a tészta. Sajnos kinyújtani nem tudtam, bár nem is nagyon erőlködtem, így egy kivajazott piteformába nyomkodtam. Végig a formát, tehát alul és oldalt is. Utána már csak ráborítottam a körtés szószt, elegyengettem és 20-25 perc alatt, közepes hőmérsékleten barnára sütöttem.

Mondanom sem kell, hogy mennyire oda volt érte a család! Fél óra leforgása alatt elfogyasztották volna, ha engedem. Tény, hogy nagy a család, de én meg irigy. :)))
A tészta nagyon finom, kellően édes, vékony és omlós lett!
Sok szerencsét nem kívánok, mert pofonegyszerű ezt még egy kezdő is kisujjából rázza ki.
Jó étvágyat!

Kép sajnos csak ez az egy készült, mert ekkor még nem volt blog. Ez is szerencse, még sikerült egyben lekapnom! Képpel illusztrálva meg mégis csak jobb meg hitelesebb.

Keep baker,
Kitty


Milyen pitét sütöttetek már? Esetleg van kedvencetek? Van valamilyen fajta élményetek a pitesütéssel kapcsolatban?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése