2013. november 20., szerda

Let's move!

Ha már lelkiztünk, sütiztünk akkor itt az ideje egy kicsit mozognunk is! :)
Most jön a duma, hogy a mozgásnak milyen fontos szerepe van az ember életében, egészségügyileg főként. Mások meg persze azért sportolnak, hogy jól nézzenek ki. Mindenki másért, de ha megvan a motiváció akkor menni fog!
Milyen elcsépelt azt mondani, hogy mozogni kell, mozogni egészséges, nem?! Pedig de! Én is ezt vallom és igenis szükségünk van testi-lelki feltöltődésre, amit a sportban elérhetünk. Furán hangzik, hogy testileg feltöltődni, mert pont az ellenkezője lesz. Igen ám, de amikor teljesítetted a napi mozgásodat vagy egyáltalán olyan sportot csinálsz, amit szeretsz és élvezel. Így biztos vagyok benne, hogy örömként, élményként éled át, amikor végeztél. Na meg persze észre sem veszed, hogy telik az idő közben.. Ez a jó! Olyan jó az az érzés, hogy ma is tettél valamit magadért!

 

A mindennapokban, főleg ebben a felgyorsult világban mindenki siet, kapkod, türelmetlen, ingerült. Alig van időnk valamire, mert nem tudjuk jól beosztani a nap 24 óráját. Igen, én is érzem úgy, hogy sokszor ez kevés. Ez van. 24 óra az 24 óra. Be KELL tudnunk osztani!! Sajnos az emberek egyre több dolgot akarnak belesűríteni 1-1 napba, több dolgot csinálni egyszerre. Aztán meg nézegetnek annyira fáradtak, belebetegszenek és nincs idejük a mozgásra - legalábbis ezt mondják. A legtöbben azzal szoktak jönni, hogy ezt meg azt csinálta egész nap, fáradt és nincs ideje elmenni edzőterembe vagy futni. Ő így is futkozott egész nap. Hát persze! Én megértem, csak nem szeretem a kifogásokat! Természetesen kell olyan nap, amikor pihenünk, a testünk, az agyunk. Le kell nyugodni! Take it easy baby! ;)
Számomra ilyen a mozgás. Kikapcsol és megnyugtat. A legtöbbször futok, mivel akkor megyek, amikor akarok, nem kerül pénzbe és mindent átmozgat! Az egyik legjobb mozgásforma! Kifutok magamból minden rosszat és negatívat. Közben a fülben szól a zene, a gondolataim is másfelé járnak, de jól érzem magam. Magával ragad a lendület. Sokkal jobban érzem magam utána. Úgy érzem egy rossz nap után, hogy igen ez hiányozz, ez kellett! Jobban vagyok. Összekötöttem a kellemest a hasznossal.


Ha tehetem, és miért ne tehetném akkor eljárok minden nap futni. Fura, mert eleinte kényszerből mentem, alakformálás céljából aztán szép lassan hozzászoktam és megszerettem. Már nem is tudok meglenni futás nélkül. Rosszul érzem magam, ha nem futom le a napi kilómétereimet. Mondjuk azt tudni kell rólam, hogy világéletemben mozogtam. Volt amikor aktívabban, volt amikor kevésbé. A napi 5-6 km bicajozás mindig meg volt/van, hiszen azzal közlekedem. Mindenhová. Van jogsim, de nem szeretek bajlódni a parkolással illetve nem is lenne lehetőségem mindig kocsival járni. Tehát nekem a mozgás jelen van az életemben. Nem is tudom elképzelni az életem anélkül. Persze nekem is vannak olyan napjaim, amikor elkap a lustaság vagy a kifogás keresése, de általában meggyőzöm és összeszedem magam. Amikor meg már elindultam akkor élvezem és büszke vagyok magamra, hogy nem a lustaságom győzött. Sőt most már odáig jutottam, hogy esőben is futok. Elvégre mire találták ki az esőkabátot, ha nem ilyen alkalmakra? :D


Az én mindennapi 'rutinom' úgy néz ki, hogy futok 7-8 km-et, majd alaposan lenyújtok és lelazítok. Utána adott célterületre összpontosítva csinálok gyakorlatokat. Általában guggolás, felülés, hasprés, fekvőtámasz, kitörés. Ezeket váltogatva szoktam csinálni 3-4-5 kört. Attól függ mennyire van kedvem és energiám. Miután elvégeztem ezeket utána szoktam inni különböző ízesítésű proteint. Eleinte mikor elkezdtem futni akkor reggel, majd délután most pedig ott tartok, hogy este van, hogy késő este indulok el futni. Ez 19-21 óráig bezárólag történik meg. Emellett napközben az említett bringázás és 2× legalább 40perc séta  a kutyával. Mellesleg én nagyon szeretek enni és nagyon tudok síránkozni. Nagyon tud bűntudatom lenni, de már csak kaja után. Haha :D Én már rosszul érzem magam, ha tudom ma mennyit ettem és nem megyek el futni. Ja bizony velem is előfordul, hogy 1-2 nap 'szabit' veszek ki. Azt mondják a nagyokosok annyi kell is, hogy pihenj és ne terheled meg a szervezeted meg az izmaid, ízületeid regenerálódjanak. Bár ha megnézzük minden fitness guru, szakértő, sportoló mást mond. Végülis csodálkozhatnánk, de nem, mert mint tudjuk mindenki más. Mindenkinek más válik be. Nekem a csoki, cukor, fagyi meg társaik. Haha, nem ám! Jó is lenne! :D Miattuk érzek mindig lelkiismeret furdalást és kényszert a futásra. De amint írtam a kényszerből rendszer, rendszerből pedig szeretet lett! :))

Képek: weheartit.com

Biztatlak Titeket a mozgásra! Itt most nem volt szó diétáról meg ilyenekről... Egyetek, de mértékkel! Ha pedig esztek akkor mozogjatok!! Séta, kocogás, biciklizés, edzőterem, AKÁRMI! Az ünnepek közeledtével pedig általában (tisztelet a kivételnek) már előre rástresszelnek, hogy az ünnepek után mit kell leadni. Hát akkor legyünk előtte okosak és mértékkel sütizzünk vagy kezdjük el már időben a mozgást, építsük mindennapjainkba és kevesebb lesz a lelkifurka! Mozogni jó! Rájöttök! Az edzés utáni érzés felbecsülhetetlen! Büszkék lesztek magatokra, hogy megint megcsináltátok, megint közelebb kerültök a célhoz, ha van! A sok rizsa mellett pedig tudni kell, hogy mennyi jótékony hatása van a mozgásnak: súlyveszteség elsőként :D, kiegyensúlyozott, magabiztos, energiával teli érzés, állóképesség fejlesztése, sok fajta betegség megelőzhető, csontjaink, izmaink és ízületeink karbantartása és jó alvás! Soha nem késő elkezdeni! Ne a kifogásokat keresd! Állj neki! Igenis megtudod csinálni! Higgy magadban! Én ezt szoktam magamban tudatosítani: "Kettőt egy csapásra: jó érzés futni, egészséges és még fogyok is". 


Űztök valamilyen sportot? Rendszeresen mozogtok? Kényszer vagy szívből jövő?
Keep strong,
Kitty

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése