2013. november 27., szerda

Fruitcake/fruitbread - a little otherwise

Ezt sütit múlt héten csináltam meg azzal az indokkal, hogy mennyi mogyoró, dió és egy csomag hamarosan lejáró aszalt sárgabarack van. Így tehát egy őszi, esős napon neki álltam ennek a kis finomságnak, ami sokakat már a karácsonyra emlékeztet. Van, akinek ünnepekkor az asztalára kerül. Nálunk mondjuk nem olyan sűrűn készül ilyen süti, de ha lehet, miért ne? Neten nézegettem recepteket, de mindig átvariálom a saját ízlésvilágomnak, miből van itthon több, vagy épp a kalóriák miatt. haha. Az én verziómat írom le Nektek!





Hozzávalók:
20 dkg liszt + 10 dkg darált dió
1 csomag sütőport
egy kevés citromhéj
1 tojás
1/2 kg alma (nekem 4db lett)
2 csomag vaníliás cukor
20 dkg cukor (én sukrin-t használtam)
kicsi fahéj
durvára vágott, dió, mogyoró
mazsola és aszalt sárgabarack
(az utóbbiakat kis darabokra vágtam és a magvakkal együtt volt 25-30 dkg)
-apróra vágott csokoládét is lehet bele rakni, én ezt most kihagytam. 
2 őzgerincforma lesz belőle!

Elkészítés:
Az almákat meghámoztam és nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Belekevertem a vaníliás cukrokat, a sukrint és a fahéjat. Ez minél több időt áll, annál jobb. Nálam csak annyit 'pihent' míg elkészítettem a süti másik felét és kivajaztam, kiliszteztem a formákat.
A tojást habosra felvertem, hozzáadtam a lisztet, amibe előzőleg belekevertem a darált diót, a sütőport és a citromhéjat. Majd hozzáadtam az almát levével együtt(!!), és végül az aszalt gyümölcsöket és magvakat. Formába öntöttem, 180°C-on 20-25 percig sütöttem.
Az alma miatt kicsit könnyebb tésztát kapunk, mint amit megszoktunk az ilyen gyümölcskenyereknél. Ezáltal nagyon finom puha, nem száraz és sokáig eláll.
Jó étvágyat! ;)


Mivel vagy hogyan szeretitek a gyümölcskenyeret? Szeretitek kicsit felturbózni a megszokott recepteket?

 Keep baker,
Kitty

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése