2014. április 5., szombat

Carrot-oat cake

Már jövök is az ígért gyorsasággal az említett recept egyikével! Ha már az előző posztban neki kezdtünk a nyárra való felkészülésnek és itt a hétvége akkor adjuk meg a módját, hisz egy nagyon fincsi, liszt,-cukormentes finomságot hoztam. Ezt a kuglófot én is tétlenségemben, éhségemben találtam ki és estem neki. Hihetetlen finom lett, alig bírtam abbahagyni! Onnan indult az egész, hogy rég csináltam kuglófot, sok volt itthon a répa és hát édességet akartam! :) Szerencsére úgy sikerült, ahogy elterveztem; finom, puha tészta a további belevalók csak ráadás! A zabpehely miatt megesett már, hogy nagyon tömény volt a tészta és már-már száraz. Na de nem regélek tovább, jöjjön a recept és a képek!


Répás-zabpelyhes kuglóf

Hozzávalók:
3 db tojás
20 dkg zabpehely (darálva)
1 cs. sütőpor
25 dkg sárgarépa (ez már pucolva és reszelve)
1,5 pohár kefír (kis dobozos)
5 dkg vaj (+ a forma kikenéséhez)
kb. 5 dkg kókuszreszelék
édesítő
pici tej
étcsokoládé, mogyoró, mazsola ízlés szerint

Elkészítés: Semmi bonyodalom nincs az egészben! A tojásokat habosra verem, hozzáadom az édesítőt, a sütőporos darált zabpelyhet, a kefírt, a répát, vajat és végül a kókuszreszeléket. Tehát mindent bele aztán puff, had szóljon...csak össze kell keverni! :) Apróra vágott mogyoróval, étcsokival és mazsolával bolondítottam meg. Ezeket már egy fakanál segítségével kevertem hozzá. A tészta állagát kicsit sűrűnek ítéltem így még adtam hozzá egy kevés tejet. Amikor jónak ítéltem akkor egy kivajazott kuglófformába öntöttem majd előmelegített sütőbe tettem. Közepes hőmérsékleten sütöttem, pontosan nem tudom mennyi ideig. Érzésre és nézésre mentem. :)

 

Én egy kis csokiöntetet is leöntöttem, hogy fokozzam az élvezetek. Az drága unokatestvéremtől kapott öntet használtam, amibe az a pláne, hogy semmi kalória!!

Keep baker,
Kitty

Ti szeretitek a sárgarépát süteményekben használni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése